Kabinet verlengt compensatieregeling eHerkenning

eHerkenning

Om de verwerking van de salarisadministratie voor u volledig uit te kunnen voeren is het voor een aantal zaken nodig om uw intermediair (salarisadministrateur) te machtigen met eHerkenning.

eHerkenning is een gestandaardiseerd inlogsysteem waarmee organisaties (denk aan pensioenfondsen, het UWV en de Belastingdienst) hun dienst veilig online toegankelijk kunnen maken.

Het verwerken van gegevens zonder eHerkenning is vaak niet meer mogelijk. Omdat er kosten verbonden zijn aan de licentie van eHerkenning heeft de overheid een compensatieregeling opgezet zodat ondernemers die gebruikmaken van eHerkenning een vergoeding hiervoor aan kunnen vragen bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland.

De kosten van eHerkenning blijven vergoed tot een gratis alternatief inlogmiddel beschikbaar komt.

De aanvraag van de compensatieregeling eHerkenning kunt u via onderstaande link aanvragen bij de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland:
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/themaoverstijgend/programmas_en_formulieren/aanvraag-vergoeding-kosten-aanschaf-administratiesoftware-of-inhuur-intermediair